onsdag 10. juli 2013

En bra start på sommerferien

Sommerferien er i gang. Riktignok bare for meg og Nora Marie. Elisabete må jobbe. Ikke lett å få kabalen med stengt barnehage og jobb til å gå opp. Men hele familien får seg en liten tur til Antiparos i august, så vi skal ikke klage.
Nora Marie og jeg blir i byen de neste 14 dagene og forsøker å fylle dagene med hygge og kos og tar det meste på sparket. Egentlig ikke så mye som skal til før det blir morsomt og spennende for begge to. Så vi får se hva vi finner på....
Søndag tok vi en dagstur på hytta i det fine sommerværet for å besøke farmor og farfar. De har mer elle rmindre bosatt seg her for sommeren. Vi forsøkte å fylle en kopp med markjordbær, men disse ble spist av Nora Marie før vi rakk tilbake på hytta. Stille og fredelig på hytta. Bare fuglekvitter og frisk skogsluft. Her trives vi alle sammen.

På mandag pakket vi bilen med grill og altfor mye dilldall. Først hentet vi Sara og Angela i Ski for deretter ta turen ut til Tåje på Slemmestad. Der ventet Hanne på oss. Tåje er stranden jeg brukte opp igjennom barndommen og helt til jeg flyttet fra Slemmestad i -88. Mange gode minner. Selv om steinene er litt skarpe og det ikke er all verden med sand her, så er det stille og rolig her. Sara og Nora Marie koste seg masse. Det ble både grillings og litt jordbærplukking, men ingen bading for mitt vedkommende. Nøyde meg med litt vassing - antydninger til krampe ganske tidlig. Banneordene satt løst pga det kalde vannet, så med små barn til stede valgte jeg klokelig å stå over og heller vente til jeg kommer meg på en gresk strand..... 

Tirsdag tok vi turen til Tusenfryd. Nora Marie er synlig spent før den første karusellturen. 

Froskehoppet.

Uten mat og drikke....

Rett etter "landing" ville Nora Marie hjem, mest fordi hun fikk vann i ansiktet. Men etter å ha latt opplevelsen synke inn, ble dette kåret til dagens morsomste tur - men det holdt med en tur.   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar